söndag 19 oktober 2014

Kalasdagarna Fyllda med pussar äro över..& Blasieholmens bar levererade ...inte....

en kopp kaffe

mellan hetsen
är jag värd
dagar fyllda med kalas..bakning..krogbesök..presentinslagning och mången goa pussar hitodit
jajamensan
när min äldsta fyller år då blir det både klingiglaset och fluffrosamarängbakning
Fredagskvällen börjades på Blasieholmens Akvarium & Bar 
mmmm...Lovisas val av krog för firandet
jättesnyggt...välgenomtänkt..kul..rättitidenkoncept
med Saluhallens lockande disk av allehanda fisk och skaldjur man får välja på
men blir alltid avtänd av både snorkig ..glömsk service 
hur svårt är det att vara trevlig..bytjobb
och när jag hittar sådant som inte ska vara i maten "tvåstjälkknopparavavokadoienlitenbyttaavsås"  spelar det ju ingen roll hur övriga maten smakar...
betalar gärna några tusen för maten men då ska det fasen vara på topp ..
nåväl
resten av helgen var lyckad 
med avslut av sedvanligt tårtkalas på eftermiddagen idag
mys
detta är minbubbliga rödvinsstänkta kalasinspiro



































































..känner mig trots allt mycket nöjd
med detta trappsteg i livet
har två fina flickor jag närt vid min barm
..även nöjd med att få Lovisa att följa med till mamsens stamhak för sista glaset..
KB ...vuxenpoäng till min älskling
det enda som saknades var fina dörren man ska in på stället
vafasenkanmantabortnågotsåfint
inte bara estetiken utan efter fem glas ..tog det ett redigt tag innan jag hittade in
fantastiskt
en intensiv byggarvecka ligger framför mig 
jajäklar vad jag ska skapa
även julskyltningar ska formas
mys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar