måndag 8 april 2019

Budapest...Emaljskyltarnas mecka & skrattskåldagar har passerat


Budapest
denna gång
om Prag är rufftuffkargt i murrsvarta dynamiska toner
är
Budapest inlindat i ett mjukt dovt grönblått täcke
nikanjugissavilkenstadsomliggermigmeromhjärtat
men
när jag reser med min ljusa hälft
blir att så underbart bra
skrattkramp...sakletarådran bultar som aldrig förr
&
diggar man plåt..emaljskyltar med östinslag så
är loppisen i Budapest ett måste
jag kvinnan som alltid gillat detkargastridbararuff
här ett litet fragment av en stad i våryra
där givetvis maten är i centrum 
&
när kastman försöker visa hur stor kaffe jag måste ha



































































































































..vi leker..skrattar..äter oss igenom städer..
underbart ha en likasinnad vid min sida
en som ser det fina i allt
ser ögonblicken
detaljerna
&
skålar 
närsom 
med vad som 
Tack Sara 
så berikad ha dig i mitt liv 
inte många som står ut med moi Kvinnan med konstant hunger på allt...
inte kontaktbar innan fem koppar kaffe på morgonen 
så 
nu är matvraket portat från Budapest

månne Ryssland nästa gång 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar