torsdag 16 oktober 2014

SöderomSöder nya favvisen...Älskar människor som brinner..& Födelsedagsfiranden påbörjas..

...nya fina världar

tycker jag om att uppsöka och få en Aha känsla..
som igårmorse när jag och Sara tog T-banan mot Sandsborg för en liten inredningskonsultation ..
vilken stadsdel som öppnade sig ...vilka hus och känsla
om jag inte vore en sådan inbiten ...nyinflyttad Södermalmsbo så skulle jag avväga denna del av SöderomSöder
bara gamla Enskede bageri som låg inhyst i det vackraste lilla hus..är ju värt resan hit..
skulle hänga här jämnt om jag bodde här..
annars har dagen tillbringats på stadens gator och dess café..
hemlisar ska inhandlas ..nu när min äldsta fyller 23..och spökfesten närmar sig ..
på vägen möter man alla slag av intryck som måste dokumenteras 
som mannen med den Samiska flaggan som stod på Riksbron och förde människors rättigheter
fint och rörande  och fantastiskt att de brinner..
även mitt gamla stamhak som jag hängt på sen det öppnades 
kära fina Kupan besökte jag
..målet var att hitta en redigt fin tomtefåtölj till stor julskyltning 
men ingen vinstlott idag 
men har hittat mången sköna prisvärda saker till olika projekt här
så jag återkommer
även lilla brickan som Lena gjorde till Röda korset fanns i lilla cafét
en liten hjärtevän jag inte sett på mången år..
härligt
detta är givetvis min svamlande inspiro denna gråmulna fina dag
samt lilla hamsternfrånhell som bara vill vara med






















































...hur segt var det inte att masa sig ut när mörkret och kylan intog gårdagskvällen
men är man lindyhopberoende så ..
och imorgon ser jag verkligen fram mot ett en härlig kulinarisk upplevelse när min dotter valt
denna gång för sitt firande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar