måndag 8 september 2014

Får ställa om mina mornar ...Äntligen är ön stängd..& Nu sätter jag Höstfart..

mina mornar

är guld värda..allt..
när jag nu lämnar min lilla guldklimp på förskola 
får jag själv ta min latte på någon av alla de fina cafén som hägrar i vår lilla stad
mmm..rätt skönt faktiskt
i fem år har jag haft min lilla vildunge med mig ..och nu är det obscent tyst..
en ny tid är påbörjad ..igen 
idag tog jag en rask promenad ned till city för att hämta upp tonvis med material som ska målas på ..
fantastiska Roger är mer än generös ..tack
när jag ändå var i mina gamla kvarter"somjagverkligenintesaknarettdugg"myste jag in till Sara i hennes ateljé...
vidare kan ni ju förstå hur fruktansvärt skönt det var att vrida om nyckeln för sista öppna dagen igår
pust
slippa åka denna båt framochtillbakaframochti...
min inspiro som får mitt hjärta att fortfarande slå är
små små fingrar som målar...Holly och grabbarna...och eftersom detta är sista dagen för säsongen innebär detta gratis glass i mängd








































































...kånkade mängder av målningar tillbaka till fastlandet
till öppet hus den 5 är det mer än halva priset på målningarna ...brukar vara välldans  populärt
och här hemma hängs det upp saker överallt
 ..provisoriskt..tills jag gör om
även små fula skisser hängs upp med det hemskaste tejp
ingen ide att göra det ordentligt
 ..skissar nya ..typ varannan sekund
medan jag nu lämnat min lilla oas på jorden så ser jag fram mot en intensiv vecka fullt med
roliga möten...mer arbetsamma intvingade ..mysiga fikastunder...målning..
med start med inredningsuppdrag imorgon 
mys 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar