måndag 16 juni 2014

Farväl min Fyraåring...slitna Trasmattor & Jag bygger på Trall...

farväl min fyraåring


sa jag och pussade ihjäl min tultfia som börjar bli stor
ack mitt modershjärta
-Va ska du åka någonstans mamma..?
existensens symbolik går ju inte alltid fram till ett ungt hjärta
mmm....vilka dagar 
på inbjudan stod ..ta med paraply..ty himmelens portar har ju de senaste åren den 14 Juni inte varit barmhärtiga mot oss
men icke iår..
vilket väder 
sen att man fick spika fast allt i långbordet..det gjorde inget för den blåaste himlen vakade över oss
denna dag då min yngsta fyllde hela fem 
bilder från sockersöta dagar blandas med ruffiga bildäck..min nya läskande kyl ... jagharfåttdillepåattbyggamedtrall... 
samt skuggspel på min långalånga slitna trasmatta som välkomnar er i i butiken


































































































tidiga mornar på öde ö.. är absoluta favoriten för mig och Holly
speciellt när hon dagen efter kalaset hade tonvis med vackra ballonger att släpa runt på 
medan jag struttade omkring och ställde allt till rätta
..lyssnade på favoritjazz..gjorde om i butiken..fikade..gjorde om ännu mer
 och intog alla kladdiga leftovers från gårdagen ..som sig bör 
dagen efter mitt lilla hjärta fyllde hela fem år på jorden




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar