fredag 14 juni 2013

Kalasfirande snart över..Hot från Smeden & Härliga bilder av Line Thit Klein..


lugn & Ro vill jag ha


...
och tänk att jag hamnar i alla slag av oväder hur jag än gör
kan jag någonsin böja på min stolthet och hålla ihop min ordrika mun ..icke
senaste veckan har givetvis kretsat kring Hollys fyraårsfirande med ände nu på Söndag..
det har storkalasats..minikalasats..grönalundsfirande ..tårtsmaskandet har pågått i en veckas tid..puhh
men igår startades eländigt tråkigt krig på Ön
mellan mig och Smedjan
..
ser mig absolut inte som en bråkig person..men jag säger vad jag tycker och är direkt på/rättfram om jag känner mig felbehandlad..
mmmmm..kan man säja
utan att gå in på detaljer så råder det mycket dålig stämning från smedjans hotfulla stämning ..
och vore detta USA skulle jag i egen hög person stämt honom in på skinn och ben
..men nu bor vi i ljumna Svedala där man inte kommer långt med sådant
tur att jag är en mycket verbal kvinna som man inte sätter sig på 
men onödigt och tråkigt äro det nu när säsongen börjar ta fart

..
min inspiro är faktist inte från Hantverksön men dock bilder av mitt favorithantverk keramik
fotade av begåvade Line Thit Klein
blandat med min kortlekar som jag fick av Sara i Söndags och en glimt av hysteriska dagar med skolklasser














































Pimpedora..Tintomara..Humpa & BumBurra..
Ja ..jag som älskar tungvrickarnamn fastnade givetvis för dessa trollska kort
härligt
mindre härligt är det om dem som måste ta till hårda ord med hot när man kommer längre med intelligenta teser
..framför allt banar det ju väg för konstruktiva förändringar och man kan slippa mången jobbiga situationer
nåväl
min älskling är den finaste och är nog relativt nöjd med veckan som gått i hennes lilla liv
igår var jag och min andra älskling på långthaioljemassage med dithörande indiskt gourmandande 
härligt med vuxentid med äldsta och tårtfirande med min minsta
berikat liv ..det har jag iallafall
imorgon sol..härligt
men måtte det regna över smedjan 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar