torsdag 30 maj 2013

Smaklöst Abstrakt när Turisterna greppar blågult & Var finns känslan för estetik..??

kulturkrockar möter smaklöshet


...till den milda grad
..så här i dessa lugna tider då vi hantverkare/konstnärer sitter utanför våra vackra butiker och ser den ena efter den andra turisten strosa förbi ..
ibland gå igenom våra butiker..rafsa runt lite ointresserat .. utan att handla den minsta  sak
för att sedan gå in i godisbutiken bakom längan och inhandla/spendera mången slantar på dylika hemska souvenirer ..
blir lite lätt upprörd när en turist går in i min butik grepar en hög med mina konstvykort och går ut igen...!!!
-Ursäkta..det är vykort..!!
-Ahhh..trodde de var gratis..!!
samma person går in och inhandlar 5 svenska dockor för a 150 kronor 
????
tänk att jag är i ständig förundran hur smaklösheten greppat mänskligheten 
sorgligt för snart har vi bara Västerlånggatansyndromet kvar..
..mest förvånad är Helena " som är ny här på Ön "som står i godisbutiken ..
och retar /drygar givetvis oss när hon håvar in ena tusenlappen efter den andra på dessa blågula älgsaker
och idag upptäckte jag att hon retsamt planterat in tingen överallt  i min butik
humor..
och otroligt smaklöst abstrakt
..
samtidigt vill jag passa å att Tacka er som fortfarande gynnar/tycker om det vi gör..
ni lilla lilla grupp som står utanför denna breda massa av smaklöshet..
som gör att vi kan fortsätta stå upp för konsten
 ..Hantverket och estetiken



































..men härliga fina sommarbarfotadagar har min Holly
hon utvecklas mer och mer till en fullfjädrad busunge som är blivit oerhört social
tack o lov så kommer hon växa upp i  min estetiska anda
och se att man kan vara kommersiell utan att hora iväg allt för mycket
hoppas hon kommer förvalta denna livslära väl i framtiden





1 kommentar:

  1. Härliga bilder som liksom skär sig lite i ögonen. Bra tankar och nyttigt för en att man ibland får tänka efter var man drar gränsen. Tack för allt du delar med dig och lycka till med sommarbutiken!
    Kram Ann

    SvaraRadera