måndag 20 februari 2012

Storröjning i ateljén..hittade tyg till Rockabilly klänningarna & mitt Södermalmshjärta längtar tillbaka

Oaxen leker museum öppettider


..då begav man sig till Marietorget de gamla hemkvartererna det är ju inte för intet det hugger i mitt Södermalmshjärta när jag kommer dit ..
för när solen skiner så här över ett myllrande Mariatorg då är Söder som bäst
så efter en härlig frukost på Rival så hade vi tänkt besöka Oaxens skafferi som jag skrev om häromdagen..
stängt Måndagar..?
vänta lite ..är detta inte en delikatessbutik..
trodde givetvis de hade öppet..men men..så var det med den visiten..
men fick mycket uträttat idag ändå..
på Tygverket fick vi gudomligt bemötande av en praktikant som förmodligen kommer säja upp sig efter att vi varit där ..
men eftersom min tygkunskap är lika med noll och jag behöver en hel del tyg för att sy upp små rockabilly klänningar i Thailand så var jag nog lite väl jobbig för den stackars tösen
..alltid lite komplicerat när jag vet exakt hur det ska vara men kan inte medel för att få till det..
men det kommer bli jättefint..
annars har jag röjt/sorterat i ateljén ..nu är det ordning o reda.
.skönt
dagens inspiro går i svart vitt  från en av mina favvosidor shootfactory...
min i ordningsställda ateljé
hittade även butiken Mjölk från Canada som har en del av de saxar som jag kommer ha på Fjäderholmarna.
eeee..för en tiondel av deras pris..
men fina äro de













































..Vi bytte ut vår prickiga mot Toypudeln Elvis..hur jäkla söt är inte denna lilla vovve..som tillhör Denise en vän till Lovisa..
Holly och mina ögon tindrade ikapp när vi snusade den lilla varelsen i nacken..
imorgon bär det av till Junibacken..nya utställningen är klar..
skrotnisse kallar på mig o Holly..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar