söndag 19 februari 2012

Svart/Vitt..Industri hos 360 volt..öppna förvaringar & alla favoriter i glasburkar





allt fint avvarat hamnar i glasburkar..


..är ju som ni vet en samlare ..
speciellt av verktyg som skapat..vare sig det är penseln i min hand eller kniven som hackat lök..
ack vad vackra goda saker de hjälpt mig att skapa ,då ska man väll inte slänga de trogna så..
allt hamnar i stora glasburkar..
tycker att man ska se det fina ..jag kvinnan som avskyr stängd förvaring..
håller på som bäst att rensa i kallskafferiet och tvättstugan..
två av mina favoritplatser härhemma..
i dessa små utrymmen samsas delikatesser..knivar och återvinning kontra tvättstugans hyllor fullspäckade av vit/svarta burkar och penslar i överdåd..snart hamnar även min vita och svarta färg i glasburkar ...men ännu så länge gillar jag förbrukade.. rinnande plåtburkar lite förmycket..
fantastiskt inspirerande..måbra saker..  
dessa rum och garderober står nära mitt hjärta därav att dagens inspiro kommer från Boligmagasin 
där inredningsarkitekten Tanja Janicke har skapat svart/vitt hem 
"kanske lite för prydligt för mig "
 hem i Helsingfors..mest kär är jag i bilden med hängande tvätt..
skulle vilja ha tvättlinor ..ska jobba på det..
och de svart /vita plåtgubbarna av  av Finska konstnärenJaakko Tornberg som gör just konst av skrot..
vidare till bloggen vosges paris som visar dessa bilder från favoriten 360volt
svart & vitt ..industri & öppna förvaringar
håll till godo





































..tidigt inlägg denna Söndag för här hemma ska fixas hela dagen..håller på som bäst att rekar inför plåtning och kollar olika vinklingar och installationer..plus skicka iväg bilder på mina målningar som jag har hemma till kund..men har ju världens sämsta kamera så risken är ju att jag fotar ned dem istället..hmmmm
men det är så skönt när hela familjen jobbar hela dagen 
så jag o Holly kan "hjälpas åt "med penslar..pennor och stök








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar