onsdag 5 oktober 2011

Barnasinnet kvar..tack o lov & längtan efter leriga händer..


min älskling i sitt nya skapande rum


..ja det är ju bara att erkänna..ju mer jag följer min älskling på hennes dagar på sin förskola så inser jag att mitt liv är sammanfattningsvis som en förskola..
likheten med mitt liv
full rulle ..skapar/kladdar..fikar.bråkar.skrattar och äter gott..och bråkar lite mer..
vet inte om det är illa eller positivt att ha stannat i förskolestadiet
..hmmm..
skillnaden är väll att jag kan få tjäna pengar på mitt skapande men den lekfulla andan finns i det Kastmanska huset och det är jag rätt stolt över.

hit in kommer det inte in några gnälliga småsinta tråkiga dogmatiskt tänkande personer..
när jag tänker till så ..
är alla runt mig/mina närmsta är kvar i det lekfulla stadiet..
det är oftas där vi möts som bäst
.. nära till lek och skratt.. 
men skapar hela dagarna..det gör jag
mer skaparvyer som jag kan sukta över..


















                                           












har visat statyer förut av den franska skulptören claude goutin 





sjunger som barberan i Sevilla
 "om jag hade pengar damdamdamdamdamdamdaa..då skulle jag..."
skaffa en stor jäkla ateljé och börja med skulptering...
huuuu vad jag skulle skapa..
..men nu har jag hunnit skapa/ göra om Hollys lilla köksdel så att det ser ut som vårat i miniformat..
och ikväll kommer Skånebesök
..ska ätas..skrattas och drickas gott
och hinnas gå igenom vad som hänt de senaste månaderna på en stackars kväll..
men mysigt ska det bli ..                                                                                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar