onsdag 17 juni 2015

KalasDagar till ände..Glittra är adopterad..& Nu midsommar...





skattjakt


tillika långbord vid vattnet är ett måste när det ska firas på ön
och
både prickade vi in 
även om prognosen var totalmörk inför Söndagens kalas så klarade det upp och vinden mojnade 
typdetvåtimmarsomviskullegöraalltdetta
TACK
och jag ska slira till närmsta tältvadfasendetheter och köpa ett rejält partytält
för nu är jag eländigt trött på detta skitväder
mmmm...alla kalas...dagisavsked och dylika ting ligger nu bakom mig
trallalaaaa..nu kan jag mysa lite igen 
justdetmidsommarockså
men sen
min inspiro 
är givetvis min yngsta älsklings kalas då hon fyllde hela sexårpjorden..och skattjakten runt ön..där jag lägger in en högre växel för varje år..
jakten ledde dem till sockervaddsträd...bubbelträd ..magisk vattenho och förtrollad teater..
om några år ter sig spökhuset å Grönan som tisseltassel i jämförelse  med mina skattjakter 
hehe...
och
-Nu kan jag flytta hemifrån ..kungör Holly kaxigt nu i dagarna..
ja självförtroende har hon iallafall




































































































krakelspektakelbulleribångknas
..tillägger även att fen Glittra har jag tagit inunder mina egna sargade svarta vingar och adopterat..
för finare varelse är svårt att finna 
..
jag sprang även omkring som en yr pirat..fullt upptagen med jaktscenografi och värdinneuppdrag
fullmålad i ansiktet och i eufori
för kalas är det absolut bästa jag vet ..speciellt när jag ser lyckan i lilla födelsebarnets ansikte
mmm..och nu mer långbord vid vattnet "då midsommar knackar på dörren"
inunder fyra eller fem partytält ..rejält ispikade i marken..









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar