onsdag 15 februari 2012

Saras Ateljé..nya favoriten Arxe & äntligen klar med köket

ateljéfrukost på Luntmakargatan

..släppte in snickaren tidigt imorse igen.
nu är jag lite småtrött att leka dörrvakt såhär tidigt på morgonen härhemma..
men nu äntligen är fönstren tätade och det är varmt o skönt i stugan igen..inte konstigt att vi legat med dubbla duntäcken på oss och huttrat ..tätningslisterna var ju obefintliga ..
men blev på bättre morgonhumör när ett vackert frukostbord välkomnade oss i Saras Ateljé
skönt att hon finns i mina kvarter nuförtiden ..
kan jag springa in lite då & då och tappa på inspiration
så med stor  mysfaktor och inspiration blev eftermiddagen precis som jag tänkt mig ..
har målat klart alla luckor..alla handtag är uppe
 och kan äntligen börja reka för plåtningen om två veckor..
inspirationsfull fortsätter att hylla min nya förälskelse..Spanska Arxe med sina bistra sömmerskor ..hantverkare lin och raw materials och Saras fina ateljé
inspiro så det räcker ..








































..Lovisa kom hem med gråt i halsen för någon dag sen " mamma de har lagt ned min korvmojje"
precis utanför oss ligger en som
hon brukar nyttja när hon är bakis ..tämligen ofta..
..hennes lilla rutin..
men mitt leende blev bredare när jag såg att de öppnat en Thaikiosk där istället..
bon apetit..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar