torsdag 16 februari 2012

Skulpturer..trähuvuden & svart inspiration board i kök

Spitis utförsäljning


..då blev det ännu en tripp till allas Ikea idag igen..
denna gång blev det tung vagn som lämnade varuhuset..kassar fulla med blandannat tiotal metrar tyg ..mängder med "det är nog bra att ha prylar"
och svart väggfärg /penslar från Jula..
för idag hade jag projektet " måla en svart vägg i köket som ska bli en inspiration board"..
har så mycket inspirationsblider som måste upp någonstans..
därav att jag bloggar..
min glupskhet/nördhet över inspriobilder sinar aldrig..
nu när jag har lagt ned mitt måleri ett tag så kliar det i mina skapande fingrar så får jag leka bilder någon annanstans ..
..att Spiti på Sveavägen har utförsäljning har väll inte undgått någon med intresse för inredning..
de ska visst flytta till mina gamla  la loba lokaler..Sahlénshuset Regeringsgatan/Norrlandsgatan..
min butik la loba låg ju där för ca 13 år sedan..
konstigt att Spiti väljer innomhusarena för sina saker
..förvisso är det ju en trygg miljö för inbrott ody och säkra kundinströmningar
..men tråkiga lokaler..hmmm..
håller som bäst på att göra lite mer spännande installationer här hemma..
skulle vilja frakta hit några stora skulpturer..
så dagens inspiro går givetvis i skulpturellt tecken





From  American Idyll  a story on page 142 of Vogue Living Nov Dec 2011.


























det bidde även två kakformar i form som dalahästar från Ikea..så den sedvanliga eftermiddagsfikat bestod av sockerkaka med nutella 
..här är bilden before det urartade med ägg kläckning och nutella utsmetning..
imorgon blir det morgonpromenad för att  hänga på porten på Moderna 
..museum inspiration vill/behöver jag  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar