tisdag 14 februari 2012

Butcherkänsla på Oaxen ..Spanska Arxe & Industrihjul för hela slanten..


romantiskt värre...köttbullar på Ikea med mina älsklingar


..morgonen började med att väcka familjen tidigt för att släppa in snickaren som skulle komma in och täta alla våra fönster..
vilken skillnad det blev.. otroligt korkat av oss att inte låtit detta ske tidigare..
1 1/2 år senare så fick vi arslet ur vagnen..?
men efter en morgonfikulera på Vetekatten  åkte vi ut till allas vår Ikea som planerat
inskaffade vit färg och stora industrihjul på Jula  för över tusen spänn..veveve..
det kostar att ligga på topp..
som vanligt hittade jag ingen inspiro på Ikea så vår överfulla kasse bestod av det nödtorftiga måste ha saker
 batterier.. ljus ..servetter och en alla hjärtansdags present till Lovisa
..sänglampa bidde det..
det är bättre att de får välja själv nu när de är på väg från boet..
hemma har jag knutit fler kontakter med både grannländer och Medelhavsländer
..hittar många roliga små grossister världen över i min jakt på saker till naampla..
och mitt Södermalms hjärta bultar ännu snabbare när jag kollar in Oaxens Skafferi som öppnat i mina gamla kvarter
..varför i hela friden kunde det inte öppnat när jag bodde där
..skulle hängt där varje dag..
tur för dem kanske..
så dagens inspiro är givetvis Spanska grossisten Arxe med helt begärliga saker allt från hård industri till finaste textil 
och slakeriskafferiet Oaxen..






































..får nöja mig med två vårblommor i konservburkar
..ännu så länge..
akta er vad jag kommer beställa från detta Spanska företag
..kommer lägga in bilder från dem ofta..
imorgon kommer snickaren igen ..ännu tidigare
 men det gör ju inget när det väntas lyxfrukost i Saras vackra ateljé..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar