måndag 13 februari 2012

Hittade en Pirra..ateljéblickar & känslodjupdykningar..




...vilken händelserik..intensiv och givande emotionell dag med många svängningar..
pust ..
dagen börjades med att gå förbi  favoritbageriet Brunkebergs för att inhandla godsaker
..nu till saken hör att jag o Lovisa hade bestämt åka ut till Jula för att inhandla en rejäl pirra imorgon, för att underlätta frakt till Fjäderholmarna .. 
och vad skådar inte mitt skrotsamlaröga ..
en fullt fungerande vacker "givetvis" pirra i en återvinningbyggpåse precis utanför bageriet..
fick byggjobbarna att hålla koll på den tills jag kom hem ifrån min fikuleratripp
så brukar det vara i mitt liv..önskar /tänker jag intensivt på något så faller det framför mina ögon..
Hipphipp hurra
sen vidare på en vinterfärd ut till ett snöklätt Farsta Strand där min Moudan bor
..mysig lätt lunch och därefter en genomgång av äldre fotografier som Moud håller på att sortera in i olika årtal och perioder i våra gemensamma år
....däribland slungades jag tillbaka till ett 70-tal som jag minns med kärlek..
konstnärskollektiv..ateljéfester..utställningar ..mitt föräldrahem kort som jag aldrig sett..
med känslorna både  i hjärta och hud åkte jag hem med en stor näve kort från min barndom.
eftermiddagen hemma började jag också rensa ut och sortera kallskafferi och kök..
dagens inspiro blir då givetvis 
Moudans vackra ateljé,tavlor och mitt inte alls färdiga kallskafferi
..sen fick jag ett tips av vänlig själ att konstnären  Linda Vachon som jag skrev om igår kommer från Kanada och har en blogg så hon verkar bara vara hemlig endast för mig..





Härligt foto av två produktiva konstnärer i 70-talets Paris
Moud Hagberg & P-O Rosén tillika faster /farbror















en av Mouds stora oljor















avslutar med två favoritbilder från mitt hem..
älsklingsfyndpirran och liten köksvy där jag rotade fram Ralf otaliga kopparkastruller från hans krogtid.
.de är så vackra vissa har jag hängt upp i skafferitaket vissa får vara framme i köket..
trots fyndet idag så åker jag o Lovisa till Ikea imorgon..mys
ikväll är det två serier som väntar på att tittas av moi.. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar