torsdag 27 oktober 2011

Spegelreflexion..mailboxar..vältande dockor..& snabelbeslag..


det som fyller mitt hjärta och mina dagar..


..är ju mina små projekt..
vare sig det är hårdmateria eller mina barn..just nu går lilla Holly givetvis främst men har alltid försökt att allt i mitt liv ska kunna gå hand i hand..
det ena behöver ju inte utesluta det andra..
min äldsta dotter som följt med på allt som jag haft för mig under åren berättar nu när hon blickar tillbaka vid vuxen ålder hur mycket hon lärt sig och att det berikat henne som människa och gett henne fina
 " kanske lite udda" barndomsminnen .
.kul och framförallt skönt att höra...
.eftersom man flängt omkring på så olika platser ..alltid med full kraft..
något som är mindre roligt är ju denna avund som blossar upp när jag sneglar på all världens mailboxar..
whyyy..har vi inte haft denna kultur i Sverige..
så vackert.
.ja det har ju kommit smygande in i de nya kvarteren i stan men de bilderna vill jag inte visa för det är en skam för estetiken..
jag som är en tvättäkta bondjänta har ju vuxit upp med brevlådorna vid landsvägskanten .
.satt ofta uppflygen på en sten bredvid och väntade på när brevbäraren kom med sin högerstyrda gula volvo..
kamratposten väntades..det var tider det..
och vackra äro de gamla brevlådorna..
men idag är det mailbox som gäller..






                                      





                              










                   





                                                       



                                             


          













                                 



                                                         





                             
                                                mina egna små dockor..nu enligt Holly hennes..




            

ja några mailboxar i vårat hus lär det ju inte bli tyvärr för vi har en otroligt fin portuppgång
men..har äntligen fått tag i dessa snabelbeslag a la 50-tal..som jag letat bra pris..har ju så kraftiga beslag på luckorna under bänk så måste ju ha lite mindre på lådorna och det är ju så vansinnigt svårt att hitta fina som passar in..dessa från specialbeslags webbshop...så de dimper förhoppningsvis ned i postlådan nästa vecka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar