söndag 19 januari 2014

Vi leker Fäbodliv...Älskade snöväder & Borde blivit Isskulptör..




yepp...


idag har vi klappat getter...snusat på håriga mysdoftande djur..rumlat runt i snödrivor ..grillat korv och givetvis ridit..
älskar ..verkligen dessa snötider
skulle kunna bo i en igloo ..
att klä på sig varmt..bygga snögubbar..åka löjligt fort i backarna
och för ca tio år sedan var det så nära att jag hamnade i isskulptur branschen genom en väns vän
mmm..hade varit något
men nu får jag nöja mig med att dona med min minsta.
min korta Söndagsinspiro går i hejvilekerfäbosnömys 








































undrar om korv kan smaka bättre i kalla små fingrar eller kaffet bättre i oljkladdiga ..
nej 
både ting är fantastiskt berikande och man uppfylls av en förnöjsamhet 
över det man precis presterat 
nu..sedvanligt Söndagsmys/snusande med min Holly där vi intar ostar..oliver..röror 
och allmänt förlustande i det kulinariska
som sig bör i detta mitt liv


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar