onsdag 26 oktober 2011

dammiga hyllor...valkiga händer & och mina skyltar uppe...


 
 mina skapande rum..




.. det blir ju en väl upptrampad stig mellan kök och ateljé nu dessa dagar..
köket måste ju bli så färdigt som möjligt innan det ska dras vatten och det är en ansenlig lista som ska betas av innan dess..
.sen väntar mina öppethus dagar och detta måste ju förberedas och skickas ut inbjudningar osv.
jättekul...

                   har jag hunnit sätta upp favvoskyltarna uppe på kakelväggen tillika stora vågen
                                         nu börjar det likna vad jag vill att det ska göra.
                                        .industri möter slakteri med stänk av Provence.
...nu börjar det roliga snart ..när jag får skapa loss och lägga ut lite bilder på hur det ser ut..

 men lite jäktigt blir det, lägg då till att man har en liten tvååring som ska "hjälpa" mamsen hela tiden
..helst då högst upp på stegen..hjälpa till med hjärtinfarkt kanske..huuu..
men det är ju i dessa skapande kreativa rum jag mår som bäst..
det ska skvättas färg..dammas ja helst med doften av terpentin eller några andra beroendframkallande dofter..
..hade en lång och rolig dialog med kvinnan på kreatima igår när jag handlade min golvfärg..

vi blev lika euforiska när minnena av dessa starka/hälsovådla dofter djupanalyserades..
sen att båda var mammor och inte vill utsätta sina egna barn för detta gjorde ju att vi blev lite röda om kinderna...detta jäkla dåliga samvete man har..
.hmmmm..
jag menade på att jag vuxit upp med terpentindoft som "snuttefilt" och se jag har inte tagit skada....?

mina närmsta skulle nog inte instämma med detta
 men ..men..

jag mår iallafall bäst i sådana här rum...








               















                    
















                          
                         











 ...efter denna intensiva dag med mången projekt och skapande så är det välldans skönt att lägga sig och bli hårdhänt behandlad av Thaimassörerna...
hujedamej..att jag aldrig kan hålla käft..hårdhänt tack..att jag aldrig lär mig ..
kan för sjutton inte röra mig men nödvändigt var det..nya krafter och lite mjukare muskler imorgon tack och när jag kom hem möts jag av ännu en favvodoft..lamm i dillsås..jag menar är inte det linement för själen så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar