torsdag 27 april 2017

Ön börjar formas..samlar kraft inför intensiv säsong & Kollar valp

ord för veckan 
är
kyla
produktivitet
&
Förkylning från hell
...den kombon kanske inte är det bästa när man har för sikte att bli frisk
tiden äro ju inte nådig ..eller låta vänta på sig
hepp
såinibäng kallt inimärgebenen är det ute på ön 
ingenstans att värma sig och efter åtta timmar är man inte kaxig
men
snart gnälls det att det är för hett så ....
årets tema är 
always climb the highest mountain 
och
 årets minisar 
 i citylines -coustlines
och fort går det och så vansinnigt roligt är det 
känner mig väl förbered inför säsongens öppning nu på Lördag 
även
sedanliga benämningen på mig " arga konstnären"
kommer bytas ut iår
vänlig och bestämd kommer jag vara och visa på dörren om de förstör för mycket
men arg
den energin kanaliserar jag på mitt skapande istället














































så var den nästsista skytningen gjord ..bara en sommar kvar sen läggs de händerna i vvilatill höstens intåg med allt det innebär
...
&
..om fem månader sitter jag på min stol igen 
i stan 
och mårsåhimlabra
men tills dess
är bänken intill vattnet  min sittplats
retoriken är intensivbulleribång
och varje dag bjuder på något nytt möte
 tjusningen och påfrestande
men alldeles oemotståndligt 
imorgon åker vi och tittar in ett nytt tillskott i familjen Kastman
vovve på G
även det 
tjusning och påfrestande
men
alldeles
oemotståndligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar