fredag 2 december 2016

Reder ur gammalt groll..kakelspektakel & Julnörderiet äro härmed öppnad

ord likt
bringiton
fika inunderröritaketärbästamyset
kakelspektakel
och
röromilivetsgrytatydetbubblarändåöver
..intensiva känslorika dagar passerat
omvälvande
konfrontation
berikande....svidande
och
alldeles 
väntat och efterlängtat
uppmixat
med min kosmetiska upplyftning av kök
då sista tunga skåpet är nere och kaklat uppåt väggarna
även den tiden då jag blåser liv i äldre inredningsprojekt 
även stormys när första luckorna äro öppnade
även en lite reflektering
vem
det är som placerar ut likadana små gosedjur på gårdarna runt om oss
fint rörande och tänkvärt
























































































julkalender som kommer fastna inunder huden...vänskapspussar..mina älsklingarpåjorden och fina omhuldade vinterkvällar
lovelovelove
precis överallt vart jag än vänder min långa mörka lekamen
så berikad





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar