tisdag 6 december 2016

Mina Julglasögon & Tomtestövlar äro på......



tänk vad mysigt 
och berikad
jag äro
att
få umgås i så mången olika härliga umgängelsekretsar
älskar
vara gäst ....på upptäcksvisit
i motpoolsvärldar
detärdåjagväxerochmårbra
givetvis
är allt runt om mig omringat av det kulinariska livet
som är en sådan viktig bas i mitt liv
allt
 handlar om
 intag av mumsbitar
både symboliska & verkliga 
med en kopp eller glas i min hand myser jag omkring på min lilla promenad genom  livet
just nu
är min verklighet
mitt köks kosmetiska jullyft
julnörderi runtom på stadens gator
&
julgäster
mumma för
 både själ & gom
bakom mina 
julglasögon
ter sig allt så fantastiskt och mina tomtestövlar trampar upp en väl ingången stig mellan stans bästa hak



















































Holly & Nimrod
rockstars
med nästintill tonårsattityd 
även
våra tomtenissetraditioner har inletts
slängkyssar till Tomten "somviärsåkärai" NKs fluffiga saffransbullar med tillika myschoklad
nu stundas mer middagar juldiscon och Luciafiranden 
inunder ett glittrande Stockholm som iklätt sig julskrud
mysigaste tiden på året har inletts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar