torsdag 7 juli 2011

Hyllning till mina kärlekar..böcker som format mig & promenad längst stranden

fikulerastund  på Moudans lummiga fantastiska balkong


att komma till Moudan är som att komma hem
..det var hon som när jag
 " ett riktigt svart litet tonårstrassel"
öppnade sitt konstnärshem för mig och där stannade jag något år
..jag blev ju formad av henne givetvis..och det är jag så stolt över
..kom ihåg när hon kom in i mit rum med fyra böcker..

.Dostoevsky-brott & straff...
Lady Chatterleys älskare ...
john steinbeck- möss och människor..
Bröggers -Ja

 -Carola här har du böckernas böcker..sa hon

.. en hel fantastisk värld öppnades inför mina ögon..
vi pratar om unga flickan som kunde bibeln utanin och trodde detta var normen
..ja ni förstår..
 sen dess är jag kättjad vid mina bokvänner
..mina vänner för livet..
och här bor en del av dem 






                                                               Birgitta Stenberg





Lessing








                                                                     Karen Blixen









Brögger








                                                                                             
sitter vid samma vatten som för snart 30 år sedan .
.fortfarande ett svart trasselsudd..
men                                                               
mognare och framförallt tryggare i mig själv..kanske tack vare alla mina bokvänner..
men helt säkert för att jag haft min moudan vid min sida genom åren



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar