onsdag 30 januari 2013

Återigen Snickarbacken..Bilder från The Quintessential..& Helvete..Helvete






..mysförmiddagrunda med döttrar

...med start på Snickarbacken 7..
favorithaket ett stenkast från oss..
har lagt in många bilder förrut
...för i mitt tycke är det Stockholms vackraste fik/butik inhysta i detta gamla stall
mumma för både själ och gom
..
lilla förmiddagsprojektet 
.hitta ett par byxor..
elände vad dåligt utbud det finns i denna stad..
homogen tråkig massa av butikskedjor som ser precis lika tråkiga ut ..
tillslut hittade jag ett okeypar..
..
annars är jag inne i en fantastisk berikande period av måleri..
och ägnar givetvis eftermiddagarna i vanlig ordning framför mina älsklingar som håller på att formas
min inspiro idag är från snickarbacken och sköna bilder från tidningen the quintessential









































...Holly njuter av makten hon har över stackars dregglande Oliver..
eftermiddagsfikat och hon delar generöst med sig av mikrosmulor .
annars har hon ett nytt favoritord..
Helvete...
jag bannar milt och säger att vill hon promt yttra detta ord så får hon gå in i sitt rum och viska det..
....
varannan minut springs det in dit och jag hör -Helvete...helvete..helvete..väsandes
småler och inser att det förbjudna/spännande lockar även mig
..så vem är jag att döma..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar