tisdag 30 augusti 2016

Yepp...Äntlingen är Nordanvinden här & nu stänger vi ön

förstå

att
jag ändå kan känna tristess och ifrågasätta existensen
som min Peppi alltid säger om mig 
- Carola ...hon tänker för mycket..!!
begriper faktiskt inte
 när...jag hinner 
när allt omkring mig går i minst 180
turbocarola är in action 
mitt rum intill vattnet är så gott som klart
vilsamt..energifyllt och vackert kommer det stå med öppna armar och ta emot oss i vår
hepp
butiken är uppe den med ..nu är det bara köket som ska byggas om.
för ställas klart inför beredning av våffleria som öppnar nästa säsong
det är ju så
att handla
tycker ingen om när solen lyser
och mediaflödet har lagt en beslöjad hinna med blasè över ögonen på besökarna
Tempura mutantor
yepp
så är det
nu ska vi föda er
bde med ögonen och i gom 
min 
inspiro
är hysteriska dagar fyllda med tjo tjim...kräftor...sjuårsattityd...långbord vid älslingsvattnet.. cafebesök...middagar
och
WALK THE WILD LINE

och annat bara så mysigt som Carola Kastman kan uppbringa










 















































































och så äntlingen kan jag samla mina kära runt omkring mitt stora bord härhemma 
här kommer det vara mys flera gånger i veckan 
nu har jag tå stora stora bord att inta kulinariskt och samla mina fina runtomkring
man kan säga mycket om mig
men
kärlek är jag omringad av och 
jag är en fena på guldkanter
detta mitt liv
här på jorden









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar