fredag 19 augusti 2016

Jag är en ostoppbar maskin & Butiken är nu i tryckeriet

efter denna sommar


är
jag helt slut ..trött och inga hjärnceller kvar i min arma högra hjärnhalva
känns som jag skulle behöva ligga på en strand och baravarabaravara
tror jag aldrig i mitt långa intensiva hårda kantstötta liv ..vaknat på morgonen  och ifrågasatt
-vadskajaggåuppför?
min kropp bär mig inte ingen energi.ingen ork 
gitter inte..
.tyar ej mer...
...........
nåväl
när jag inte har energi
går det ändå i 180

passade på
i Lördagsnatt
att
skifta plats med butiken och tryckeriet
mmmm
den som hade åkt förbi med båt mitt inatten hade fått se en mycket berusad Carola stå högst upp på stegen och plocka ned de gigantiska hyllorna.
samt släpa in dem i trycket ..sätta upp dem 
 förankra ooch fylla upp dem igen
en syn för gudarna

.. tror ju seriöst jag är kingkong.
men
jagärverkligenenj-vlamaskin
fantastiskt
riktigt imponerad ble jag
och 
bra blir det
var
tvungen
att göra något riktigt radikalt
all denna uttömmande energi att stå inne på helspänn hela sommaren ...bara för att vakta så inte hela min butik går sönder inför de oerhört respektlösa massorna till svenska turister 
well
nu har det inget att rafsa i 
tjifickni
och
vackert blev det
..
veckan som passerat har jag burit byggställningar ut till ön "till det tunga tryckbordet" 
hängt på Haymarket ,..gjort klart inför visningen.
.hunnit med några svängar till grönan
 och annat oerhört nödvändigt
även 
färgat...färgat....färgat...färgat
och 
färgat
kan härmed
 förmedla ovanstående breda turistmassan
NU .är det svart...!!!


































































































min älskling har blivit första gluttare
min bebis
som bara för en vecka sen hängde vid min barm
mmm...detta med tiden 
abstrakt så inihelskottaabstrakt
snart är hon lika stor som Lovisa
och kommer inte ha tid med sin mamma
smärta renochskärmoderssmärta
men
jag har hittat ett nytt häng
ett rum
en oas
av
fridhet
frigörande fantastiskt
konstnärerna runt bordet
är vi
med antingen en kopp eller ett glas eller både och 
imorgon 
sedvanliga kräftkalaset vid vattnet
men 
önskar nästan att regn komma skall
då får jag inviga mitt nya ställe på jorden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar