söndag 6 september 2015

Nu stängs ön...mina fina Häxkvinnor samlas & BrinnerihuvudetOrd kommer till mig..

...precis..



närmanfåttordningpåstället
ska man
stänga
känns det som 
det var vi faktiskt eniga om ...vi på ön..
nu har jag även  rensat
...borden står nu beredda med färgtuber...penslar..
minst två gånger i veckan ska jag vara ute på ön tills vintern tar den i dess kyliga grepp
lyssna på obscent hög musik...dansa äckligt mycket..måla desto mer 
allt medan jag blickar ut över föränderligt vatten

abstrakt sommar..
.med sin frånvaro har den hycklat oss
dessa korta veckor då vi ska hinna dra in enorma penningsamligar till tung hyra
mmmm...verkligen skört
men vad göra
mer än njuta ännu mer "omdettaärmöjligt"
så känslan av en frånvaroavsommaren släcktes när jag öppnade dörren till mitt ordnade kaotiska hem
menmys
nu har jag något annat att sätta mina skapande händer i inom snar framtid

min inspiro är
glimtar från senaste veckan där jag träffat mina häxkvinnor 
över tarokort...vinflaska
 har vi värmt ..ömmat varandra
  med själsliga dialoger tillika flärdfull ytlighet
även mina ordlekar har börjat








































































































summasumarium
är att jag nuhärmed ser ut som den galna kvinna jag äro
med två par glasögonpåhuvudet
grumf...tantsynen har drabbat mig med
trodde jag skulle slippa"jag kvinnan som vill stå över ålderns krämpor"
....gårdagen ..
bjöd på fantastisk närvaro med nyfunna vänner
Hollys kärlek Nimrod är ju den absolut vackraste lilla pojke jag sett
även
lite för mycket vin och insektsletande blev det för moi
men jag sov som prinsessanpåärten och missade både dunderbrak och ösregnet över ön inatt
nu
är hösten här
inredningsprojekten hoparsig..utställningarna likaså
fantastiskt
men mest av allt
villjagåterupptamindans
som legat i förklarig träda ett tag
saknar min danspartners famntag..jazzmusikens bultande i mina ådror
ser även fram mot mer själsliga dialoger med nyfunna vänner jag bundit vid mitt hjärta denna sommar
måkraften hälsan vara med oss

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar