söndag 30 augusti 2015

Vad är det bästa och viktigaste i livet & För in filosofi..existens på arbetsplatserna...

..sybarit..


har jag alltid varit
konstigt att det finns ett ord för det
vadskamangöraannarsdessafådagarsommanvandrarpjorden
förutom att njuta
därav att jag ständigt vältrar mig i kulinariska mumsbitar...dansarmigfram..skapar..skrattar..kännermycketoftaochdjupt..
"även om det oftast gör jävligt ont så känner jag"
..har alltid förundrar över att människor går omkring som de lever i evighet
..med ord som
..sen..kanske..inte nu..det går inte..
och ha nej som favoritord
Tackolovärojagintesomdessa
gick förbi fina skolan på Södermalm ...på stenväggen var det uppklistrade fina tänkbara ord
sprunget från frågan
- Vad är det bästa och viktigaste i livet..?
konstigt att filosofin och existensen stannar kvar i skolrummen
om man infriade en obligatorisk timmes filosofiprat vid kaffekoppen på alla arbetsplatser skulle nog väntrummen på psyket vara mer än tomma
lägg till lite massage...danspålunchen så.....
nåväl
detta är min veckas tolkning a la Carola.












































































..men det bästa är ju när man får omhulda bära fram sina gener
alltid fint att forma min Hollys barndomsdagar
skapa minnen som värmer när livet svider
värmer fint i ett modershjärta
nåväl
sista veckan ute på ön 
fantastiskt mysigt 
att kunna forma/famna hösten igen
för
snart är det vår igen
tiden går så abstrakt fort och snart sitter man där igen 
tete a tete på bänkenvidvattnet
ett flämtande andetag tills dess




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar