torsdag 27 augusti 2015

Kraft..Energi i Vindarna...Legalt mångalen & ..Äntligen är Hösten här..därmed mången nya projekt

mångalen

såklart
det är kaos överallt 
typscenario i kön på espressohouse denna morgon

där allt hakade upp sig...irriteranderöster..kassan krånglar...nervösaenergier ..oförklarligt kaos
-ni vet att det är fullmåne imorgon...
varjagtvungenatthögljudtförklara
härligt med respons
från att rycka på axlarna..nervöst småle
till härlig befriande retorik där alla tillslut delade med sig vad som händer just dem
..under fullmånens kraft
..denna energi blandat med min älskade Nordanvind som lyfter mig
och
kreativt kaos
har jag
nu när projekten hopar sig
senaste dagarna har fyllts av härliga middagar...målareufori..mysiga samtal intill vattnet
somsigbör
här i mitt lilla liv
och
äntligen...äntligen ...
är vardagen här
där alla stressar runtrunt...köar..jagareftervad dessa tidiga mornar..
medan jag sitter och doftar på nordanvinden"liktferdinand" på min cafestol 
..sippar latte ..mumsar på kardemummabulle 
till morgontidningarnas trycksvärta










































äntligen
är mörkret och kylan på väg
vet att det provocerar en del
men har alltid...alltid älskat hösten...vintern 
som bringar en oerhört kraft
en vecka kvar till ön stänger
men jag kommer vara där
ensam..målandes 
inunder trädets skiftningar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar