måndag 5 september 2011

äldre målningar av Pia Jane Bijkerk...dalmatiner & franskt bakbord..

Holly har fått en ny dagkompis i Oliver..

har under de senaste åren varit dagmatte åt flera olika hundar...dels för jag älskar djudet av små tassar..dels för att Holly nu ska ha djur omkring sig och mer klirr i kassan ..
...förnämna pudlar..envisa taxar och dampterrier och nu  genlemannen dalmatinern Oliver...
när jag som vilsen svartsynt tonåring hade flera hundar ..båda mina egna och även andras på dagarna var det mer för att hämta kärlek och inte känna sig ensam.. 
.men måste säja att detta är hunden som verkligen passar in i vår familj ..
inte bara för den fenomenala färgmatchningen utan även till lynne och fart..
och Holly är ju givetvis överlycklig..hon inte bara kramar Oliver utan hänger runt hans starka hals med sina små nagellacksfingrar ..
men han är ju van vid barn och är en unghund så han tycker det är lika roligt han ..
ja di små..
men har alltid haft djur omkring mig och det finns väll inget som bidrar med mer positiv energi som en trogen liten vän..

..

                                    ja nu till mina äldre målningar som satt sig på hjärnan..hmmm
















                                     





          någon som tar äldre målningar till en ny nivå
                                                       är stylisten fotografen Pia Jane Bijkerk


..tidig morgon kom mitt franska bakbord äntligen hem..det ser litet ut men det var större och framförallt bredare än jag förväntat mig ..stod i valet och kvalet om jag ska bygga in det i köket nu när jag rivit loss alla socklar..men det hamnar i min ateljé som jag tänkt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar