torsdag 28 maj 2015

Skapande små händer..Vår Ö & Nu fårfasenvärmenbehagakomma..

Kreativa...skapande


små & stora händer
bäst att passa på innan värmen och folkmassorna intar ön
förskolan var ute häromdagen och långbordet intill vattnet dignande av allehanda skapande lockande verktyg
leran knådades och väskor trycktes
och än en gång
förundrarochbeundrarersomharhandomvårasmttingar
för jag har begåvats med mycket men ...pedagogik tillhör inte någon av mina celler..
sålikabra att börja meningarna till de små..
 - Det är jag som är stränga trycktanten...visa respekt men ha j-ligt roligt.. 
så det vet var skåpet ska stå ..
,,,,mmmmm..men  det allra bästa jag och Holly vet är att ha vår ö för oss själva
vi har trotsat vädret och sovit över
med elfilt..kabinvärmare..ullstrumpor och andra läckerheter..
men haft tur att solen varit framme både morgon och kväll
och kunnat sitta på stranden och inta vår tredje frukost..då tillsammans med alla närgångna fjäderfärn som fortfarande är kvar ...för att det är så lite folk på ön.
Tack...för finafinaenergirikastunder
och mycket får man gjort nu när vädret är som det är
tryckeriet har återuppstått
nu med en lockande tryckbar på verandan 
mmm..mysigt att skapa och locka till skapandet
detärjudåmanmårsomallarabäst
min inspiro är
glimtar från min instagram
där det har skapats..nästintillbadat..och mången kling i glasen
bara för att fira 
att vi är vi




























































...men mys..
min fina på jorden
som älskar denna lilla oas
och jag ropar Lovisa efter henne "tillhennesförtret"för min hjärna kan inte förstå att det har gått över tjugo år sedan en annan liten blond skugga gick bakom mig
 på samma plats..samma ställe
ännu en gång
var tar tiden vägen?
imorgon 
Bluesdans
..Äntligen.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar