tisdag 19 maj 2015

Med sund galenskap och dåligt minne blir livet en fantastisk resa....ELLER...Med total hjärnsläpp och förträngning blir det betydligt mer intressant...

detblirjumångentankar

närmansitterpåöderegnig Ö
mmm...tycker alla borde få den chansen att umgås med det finaste som finns
sig själv
..
tänka är min passion
hette en utställning för en herrans massa år sedan
och det är ju riktigt..även en stor del i skaparprocessen
en tanke = penseldrag
flera tankar = målning
dessa dagar där min första flyktiga tanke är vadihelskottajaggörhär..
går snabbt in i fina ..filosofiska..nostalgiska och oerhört tacksamma tankar 
för allt jag fått tilldelat här i livet
och jäkligt rent..utrensat och sorterat blir det i både butik loft och tryckeri
min inspiro går i nostalgins tecken
hittade en liten bortglömd fotobok längst inunder kassadisken
sommaren för ca 17 år sedan
då det festades stupikvarten
...dignande långborden var en fast installation längst vattenbrynet
..likaså Lovisas och Marcels första business
...
med de tänkvärda orden
..Med sund galenskap och dåligt minne blir livet en fantastisk resa... 
med kärlek Lena
och 
den fina skara som var runt om mig
 och än idag till viss del består




































...en annan tolkning som passar in i mitt liv just nu är
Med total hjärnsläpp och förträngning blir livet betydligt intressantare

pust
men fina trädet hamnade på bordet och likaså sedvanliga chokladblomman
imorgon 
är det totalhämningslösfantastiskdans
måhända vankas även blues & Boggie Woggie
mys


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar