måndag 20 april 2015

Vi säger Farväl till den mestglupskafinastelilla Hamster & Tävla i att ge kärlek...




dagar i grå tecken 

har passerats
vår lilla älsklingshamster somnade in i Lördags
tunga steg och mången tårar har fällts
...och värst är givetvis moi
har sörjt så många djur som jag haft vid min sida och tänkte en liten råtta som bara varit hos oss ett och ett halvt år
kan man ju inte sörja
nåväl
ont i hjärtat och darr på läppen får man nog leva med några veckor framöver
när vi kommer sakna den lilla glupska parveln
som åt sin morgongröt bredvid mig.
.älskade sockerkakssmet ..choklad..saffransbullar 
och aldrig..aldrig skulle kunna tänka sig bita oss..
nåväl
undantag Lovisa då..
men värdig begravning hade vi igår på ön 
nu ligger hon i den lilla antika plåtasken
inunder min snart utslagna Mangolia
gömd under ett tjockt täcke med allahanda godis..kärleksbrev och älsklingssaker
detta är min hyllningsinspiro till
till den mest glupskatåligaste lilla Hamstern som vandrat på denna jord









































































...och givetvis planerade hon in att somna in när Lovisa skulle hälsa på från Göteborg
-Sista hämnden ..utbrast den förbittrade Lovisa som inte har hyst några varmare känslor sen hennes tumme sprutade blod
mmmm...och kvällen med hulkande mor & syster
 var kanske inte det hon räknat med
men...men.....
känslor har man gått om och kärleken omgav oss ändå
för det är ju så när ett liv slocknar
att man blir påmind om sin egen förgänglighet och korta liv på jorden 
då gäller det  ju att tävla
så hårtmanångonsinkan
i
 att ge
 kärlek.kärlek..kärlek



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar