måndag 27 april 2015

Tanka på...Clarrods Interior..& Fantastiska Torbjörn Säfve..



Tankapå



kvinnan som tänker bäst med en kopp i sin hand
och 
förmodligen håller uppe hela fikakulturen i staden
mmm..dyrt men mycket välbehövlig existens
och grädden på moset....
...benämner pauserna som jobb..
sticker nog en del i ögonen
men 
just tankeprocessen är ju det viktigaste för oss med skaparådra..
smålog när Kobra igår visade en liten inblick i min absoluta "ävenminförsta" favoritförfattare snillet Torbjörn Säfves liv
där skogen är hans Tankapå..
en del har promenader..en del sitta iaktta ...insupa..
Tanka på energier..inspiro
låta tankarna formas för att sen låta målarpenseln berätta
min inspiro 
är glimtar där jag gärna skulle vilja ha mina Tankapåstunder
även bilder av superbegåvade























































...och någon som jag ännu idag saknar är min lilla Duracellkanin
som de första fyra åren satt bredvid mig på stadens cafe 
mmm...FikaÅdran som jag nog fört över till henne 
imorgon bär det av till ön
och då hänger Holly på
för då väller det in mumsiga ting i godistantens butik
och vi är första provsmakarna
på allt
fantastiskt
ribban för säsongen äro nu lagd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar