fredag 6 mars 2015

MysFRedag på Broms Karlaplan...Samlar på Videung & Apport Gullnos....




mysFredag


på fina Broms karlaplan
mmm..lite sting i hjärtat har jag allt när vi hänger vid bardisken och intar den ena mumsbiten efter den andra..
nu när min stora älskling ska fly Stockholm för rätt sida av Sverige ...Göteborg..
..självklart ska det bli mys att hälsa på henne där ..men springa dit en eftermiddag kommer ju bli lite svårt..
nåväl...Tempora Mutantur..
ochlikabraärjudetomdetäravgodo
lägger bakom mig en bra vecka med penslar i hand
ljuset är ju mig nådig och stannar lite längre för varje dag och iochmeddetta så brinner penslarna längre..
min inspiro är givetvis glimtar från denna kulinariska mecka 
...Lovisas Videungsamlarådra
och 
vi kastar oststänger åt den bortskämda hamstern
Apport Gullnos..Apport



















































































...mina flickor
ett mönsterbarn och ett monster..
Lovisa lyckades ju berätta att hon samlade på videung när hon var liten ... kärleksfullt ömsint bevarade hon dem i en skokartong
"somförövrigtfinnskvarpåvinden"
och nu vill ju Holly göra likadant
medrätta
och vem är jag att döma
sakletarådran har nog gått i arv är jag rädd för
men fantastiskt mysigt var det igårkväll när min äldsta stod och lagade mat 
mys...så berikad
imorgon fortsätter det kulinariska när mitt järngäng sluter upp kring det Kastmanska bordet
mången skratt...fniss och samtal väntas över ett...två...flera glas rött



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar