söndag 8 februari 2015

Magisk Danskväll I Uppsala..& Missa inte Louise Bourgeois på Moderna..

..magisk äventyrskväll...

igår
mmm..Uppsala levererade..verkligen
vackert...kallt och oerhörtfrostigtnödvändigtmysigtsomsigbörhärilivet..
det är fint
har även samspråkat en del sista tiden 
om detta hur ord kan te sig i olika meningar..uttryck..sammanhang..
har ju alltid insett att mina trotsigakäringmotströmmengener kan ta sig i olika delikata småuddavinklingar
var värre förr..
någon glädje kan man ha att bli äldre och klokare.....att de tar sig mildare uttryckformer
fraser som ..-vadsköntattdetärhelg...eller-tänksnartärdetsemester...
har ju fått mig att gå i limningen ..
ord som helg ..semester
...
från vad
livet eller mig själv?
..
mmmm..men jag har ju insett att jag är en mycket enkel kvinna att ordtillrätta
så nu är fraserna
-tänkvadmysigtattkapettlitetäventyr (helg)
-snartskavitaosstidförinspirationslustresor..(semester)
som ljuv musik i mina konstnärsöron..
dåblevdetroligt igen
idag var även tanken att göra en liten utflykt..till Mosebacketerrassens vinterloppis..
menplanerna ändras iochmedminHollys höga feber
 nu när lillsnuttan sover bort det heta
hittade jag denna fantastiska wholesale antiques som ger sig ut på marknader och även har en sida där man kan boka läckerbitarna själv..
mentjohoooo,,.....








































smet ut och var tvungen att inskaffa nödvändigheter som glassimängderlikasåmarängerochannatmys
passade på att läsa älsklingstidningarna och sippa på ljummen latte
hittade så mycket bra i kulturen
som denna fantastiska lilla starka kvinna Louise Bourgeois 
som visar sina verk på Moderna nu i Vår

mmm..mysmorgon väntas framöver med startiderashärligarestaurang..
ja lägger återigen en magisk danskväll bakom mig
"det tackar jag fantastiska ideella Swingkatten
detbrinneridennafinasubkultur" 
där jag känner starkt att Bluesen dunkar i mina ådror och swingen i mina ben
tänk
två danskvällar ligger framförmigdennavecka
så berikad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar