måndag 9 februari 2015

Antisjukdomsmentaliteten jag jobbar på ..& Allt är fint i Motljus ..

haregentligensjuktmycket 




att fixa med
idag skulle jag tillbringat några värdefulla timmar på stan 
..hämta ..lämna och inhandla nödvändigheter..
fortsatt med beställningsjobb som ligger över mig 
..
..istället har jag krupit omkring här hemma "ilättfrustration" och fotat ned mitt hem som verkligen badar i detta fantastiska solljus..
inte frustration över att jag missar mina planer för dagen..blir sinkad..
ty flexibilitet tycker jag om  
utan i lätt irritation/frustration över hur jag reagerar när människor är sjuka i min omgivning..
Holly ligger nedbäddad i soffan ..har bullat upp en buffé av allehanda läckerbitar om hon nu blir sugen..
 ömmar ..duttar och gör verkligen allt för att hon ska må bra
men
samtidigt kryper det i kroppen och vill bara fräsa
menförhelveteblifriskungungeinnanjagexploderar
men så får man ju inte göra
mmm..syndigt och förbjudet skulle detta vara
denna antisjukdomsmentalitet som jag verkligen jobbar på
för när det gäller allt annat är jag blödigareänalltannat
är mycket medveten om att allt bottnar i min historia med en mor som konstant var sjuk och tillslut klev vi över henne i förbifarten 
..sjukdomsblinda som vi blivit i vår lilla familj..
nåväl..att vara medveten är ju ett steg framåt ..bättre ett myrsteg fram än ett kliv bakåt  
vad göra förutom att få den lille att bli frisk
..fika..fota..
organisera..städa..
fika 
ännu mer




























































..samtidigt är det ju skönt att görasådantsommanskjuteruppannars
trista tråkiga måsten
...intressant är även faktumet att hur jag verkligen försöker kamouflera min sjukdomsantitet 
märker givetvis Holly av det
och föredrar pappa Ralf som verkligen vältrar sig i hennes olycka
hmmm..intressant vinkling på en egenskap jag annars skyr
nu
mot friskare..nyare vårliga  tider
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar