söndag 1 februari 2015

Hollys Divalater..bland ostar..ord..gråa nyanser & mer folklekar till Dans..

Folklekar och Dans

har genomsyrat mina dagar som förflutit
både i min lilla verkstad där jag myst omkring ibland kärleksbrev...lim och ord
till min yngsta lilla bestämda dotter som hunsar...styr över de stackars pojkarna hon har valt att leka med
men de finner sig lugnt och verkar ändå trivas i hennes små divalaterroller
mmmm..därserman..
annars lutar mitt liv mer och mer åt det fina grå
den gråa nyans som jag febrilt försöker skrapa fram ur ljuset i mina målningar
den grå skiftning som gör att jag vill gå in i dess mjuka bomull hela livet
..
så givetvis
stormtrivs jag när det är så här murrgråttregnmyssnö
utanför mitt fönster
även myskvällar i gott sällskap
fantastiskt
min inspiro 
är givetvis nyanserna som förgyller mitt liv
hittade även dessa betongtapeter
som jag borde kunna göra något av 











































Fina Luka i Fredags och snälla Leon idag
har det rumlats om med
och för mig är det ofattbart att de inte görs fortfarande
med sina fina mjuka former..en njutning för ögat
och oftast i vitgråsvarta nyanser
givetvis min barndoms PV
tjatar jag återigen om 
tycker utvecklingen inom bilfronten verkligen gåttfel håll
iallafall när det gäller det estetiska
veckan som kommer planeras målning...förhoppningsvis varje dag
min sorg är att det inte blir någon dans på Onsdag men desto lyckligare blir jag när det blir dans i Uppsala på Lördag
men så berikandhärligt 
och måtte solen hålla sig tillbaka så mitt finagrå fortfarande inspirera min målarhand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar