söndag 25 januari 2015

SöndagsMys..Jag populär present & Väluppfostrad Nisse på besök

lämnar nu 

ännu en Mysig Söndag bakom mig
Jag och Holly myste ned till loppisen tidig morgon ..
hade bestämt lovat att inte handla något för vi skulle vidare till Fredhell eftker vår lilla skrotrunda
mmmm..gick ju bra
orkade knappt röra mig framåt av tyngden av oerhört nödvändiga ting ..
böcker till elände..lite skrot..nostalgi jaginteskullekunnalevavidareomjaginteinhandlade..
och ett gäng oerhört fula leksaker som inte Holly skulle kunna leva vidare om...
karaktär
har jag ..inte..
men en väldigt stark personlighet..
måste verkligen jobba på det förstnämnda..
nåväl
hade gett bort mig själv i julklapp som inredningsinspiration..
Till ungt par som nyss fått egen lya
jag stormar in..drar omkring med min barnsliga iver för skapandet och fyller blad efter blad i mitt skissblock
skriver todolistor..inhandlingslistor och även en deadline när detta ska ske
tycker om att sparka igång folk
för herrans massa år sedan
blev jag ofta en present
födelsedagar...bröllopsgåva och dylika ting
kul och uppskattat var det
min inspiro 
är min mysvinosteftermiddag med godistanten som dagen till ära hade valpen Nisse med sig
-Åhhh....han är såå uppfostrad..hoppar inte i soffor och blablablaaaa....
yeee right


























































...efter smutsat ned alla mina soffor med skitiga labbar...vält stora hästen..slagit sönder enheldelting
..druckit upp mina målarblandningar"hoppasintejyckendör"slafsat omkring på bordet..hårdhänt uppvaktat Holly som visst tedde sig som tik i hans unghaneögon
undrar jag vad ordet väluppfostrad betyder för godistanten
menmysigt värre var det trots detta
en intensiv vecka ligger framför mig
med innehåll som umgås med mina guldlockar..målning...alla fondpapper ska in
..dans..ännu mer målning
..läkarbesök..mer dans ...osvosv 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar