måndag 26 januari 2015

Morgonmys i Fransk Anda på Saturnus..Litet hus mitt i city & Bistro No53 blir det nästa gng...

...litet sting i hjärtat..


var det allt när jag idag besökte mina gamla kvarter..
mmmm..tankar med sting
-här har jag traskat omkring med Holly i fyra år....
-här satt vi och fikade varje morgon....
Hollys barndomsben
..saknar egentligen inte citykärnan men vemodet att en liten epok i mitt liv äro över..
känns ju alltid
men mysigt värre är det då att möta upp min äldsta som bor kvar i kvarteren 
 och äta frukost a la sann Fransk Bistrokänsla
på cafe Saturnus...givetvis
detta café med de gigantiska bakverken och fantastiska frukostarna..
och Lovisa som jobbar på Broms Karlaplan
känner väl till bakverken 
får även en massa små tips av min guldlock.. på ovanliga lyor som ligger ute för försäljning 
eftersom hon själv letar boende i Göteborg nu till våren är hon noga uppdaterad..
min inspiro 
är givetvis glimtar från fina lilla huset och min franska mysmorgon











































































..på väg till city passerar jag alltid denna andra lilla Bistro
No53
nästa gång är det jag som hänger över frukosterbjudanden
 som den giriga hungriga morgonkvinna jag är
och på kulturhusets fasad hänger denna fantastiska bild 
...älskar verkligen händer..
från la lobas tid där jag hade den skapande handen som symbol 
till nu i mina målningar..
de håller glasen...knäpper händerna..höjer fingret ..famnar i dansen
mmmm...finns det något vackrare
så...nu är iallafall alla byråkratipapper insamlade
nu ska det sökas stipendier
nu gäller mottot
pianopiano
..verkligen ..verkligen piano..
ta det piano

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar