söndag 11 januari 2015

Det vita...Grå kom då Äntligen...Olde good Thing.. & ..Älskad äro jag...

vittblevdetdäntligen


med råge
ochimeddet förändrades dagens planer ut till ön
nåväl
får invänta nästa töväder
vänta är även ordet för dagen 
det ord jag skyr mest 
mina otåliga gener vrider sig i frustration
 över att inte få ta tag i rodret själv..bestämma över min tidrymd tillika själsliga space ...
det sista ska falla på plats..
.ordna upp sig 
och få slutgiltiga besked ...så jag kan lägga upp min lilla årsplan
frustrerande att vara fasthållen någon meter från målsnöret
men nu gäller det att
 mysa...fika..göra bra saker.. ännu mer än vanligt
 "omdettanuärmöjligt"
dagen startades i Aspudden 
i snöklätt landskap har det kelats med allaslag av fyrfotade ...ridits och grillats korv 
fint och rogivande
min grådiffusainspiro är 
gårdagens myskväll där jag omgavs av kärlek..kulinariskt och mången klingande glas
även en 
villverkligenhalista 
och en undran vem ...vem beställer lösgommar från dem 
fantastiskt så mången knasbollar det finns 
















































...hepp..
hängapålåsetduracellgenerna
 hann rida några varv...fika antal mer gånger och grilla första vinterns korvar..
innan de vanliga dödliga kom och trängdes
mys
med blicken fixerad på målsnöret inväntar jag mitt nya liv 
inom räckhåll
till dess
planerar jag morgonens middag när fina kusin Carina kommer upp imorgon 
ännu mer kling i glasen och kärlek
omhuldad och älskad känner jag mig 
det...är ju trots allt det viktigaste här i livet
det är fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar