onsdag 10 december 2014

Vi Fikar inne väder...Industri för hela slanten & Gottegrisar äro vi allehopa...



...vilket härligt mysväder...


nåväl
inte så mysigt när vi väl kom ut på väg ut till härlig julfika
men dock
skönt med några loja hemmamysdagar
har bytt handtag på skåpsluckor
 "känns sisådär när man ändå ska riva ut allt snart"
men nödvändigt för det känsliga estetiska ögat
gått några varv till vinden
och över allt övas det luciasånger
Hollys vattenkoppor är snart över och hon ska gå i luciatåget på Fredag
hmmm...jag är ju inte den som kommer ihåg dylika sånger ...så nu tränas det
låter väl sisådär kan jag erkänna
har begåvats med mycket men sångröst vetejsjutton
så högt och galet falskt sjungs det 
när varken jag eller Holly förärats med blygsam ådra
min inspiro är suktande längtande julklappstips från twindustrial för de som bor lite större än vad jag gör
"får knappt in en till bok här hemma"
och fina värmande  som jag hittade när jag vänt uppochned på mitt hem i sökandet av alla presentkort som går ut denna månad..
och givetvis gottegrisar äro vi allehopa  































































- växter tycker om när man pratar med dem.....
får kanske passa mig vad jag yppar för känsliga femårsöron..
för nu är kärleksförklaringarna oändliga och det klappas och duttas
kärlek
vad som inte är kärlek är min uteblivna dans ikväll som jag sett fram mot
usch...måste se mig om efter en barnflicka som kan rycka in när nöden är här
för nöd är ordet
men får mysa i soffan istället 
 tillsammans med
vattenkoppHolly...alla hemmets växter och sockerstinn hamster
fantastiskt
samt med en undran varih-vete har jag lagt högen med presentkort
förmodligen på något fullkomligt ologiskt abstrakt ställe
och hittar dem säkerligen till sommaren när de passerat datumet
baraföratt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar