fredag 12 december 2014

Släpa på Målningar är över för detta år..& fabrique..fabrique...fabrique..

sista släpapåmålningardagen


för detta år
har passerat
mmm..ska bli så kul att sätta igång och måla megastort i början av nästa år
längtar
siktar mot stor utställning i Höganäs till våren
efter dessa veckor som jag inte lyft penslarna börjar få lätta humörbesvär
blir rastlösare..grinigare och ännu otåligare än vad jag brukar vara
tror inte det märks inför omgivningen 
men inombords tickar det på.......ordentligt..
när själen gör sig påmind
ännu en gång tackar jag för denna skaparkanal att få ut allt man måste berätta
tur att jag har tonvis med klappar som ska slås in ..göras fina ..och sätta rim på
...idag tog julnörderiet en nivå till när jag medan jag paketfixade lyssnade på juliga toner och tittade på smäktande julfilm samtidigt
fantastiskt
min inspiro
 på min morgonvandring för att hjälpa tomten är det nyöppnade .fabrique på Götgatan
allvar...här skulle jag kunna bo



















































































...solen tittar fram..
och mer utsökta skuggspel får man ju leta efter..
 hemkommen från Hollys Luciafirande på förskolan där man blev lite kär i Saffransbullen som med hög röst förde sången framåt sitter jag nu och ska nörda mig i favoritstolen medan Holly fortfarande skrider omkring iklädd det vackra
mer kär blir jag när jag myser iväg till dansen imorgon 
vet inte om jag vågar hoppas 
eftersom det dyker upp farthinder hela tiden 
nåväl
det glimrar..glittrar och Stockholm myser med mig
mysiga tider väntas




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar