tisdag 9 december 2014

Inte så mycket för Julpynt..men mer för klappar & Önskelistorna börjar fyllas



mer julpynt


.har egentligen inte så mycket av den varan
förutom gröna sköna kvistar..stora stjärnor  OCH mina dansande flickor /tomtar i fönsterna 
av allas JennyNyström. 
kultur som präglar
idag har min väg kantas av härlig jakt efter klappar till de mina 
 ...fikat..lunchat ..
helt enkelt haft en juldate med mig själv
strosade även förbi stortorget för att fylla på onyttigheter vidare runt hörnan till nödvändig mellanfika hos min vän Lena
fantastiskt
men
tycker det tristare när barnen blir större
dels blir det färre paket
 "fördeärsådyra" 
dels får man julklappslistan via mobilen
 MED bilder..
grumf..
jag som under alla år ömsint sparat listorna i otaliga pärmar
men tiderna förändras
in facto
min inspiro är lite julklappstips från inredningsvärlden 
a la Carola 
hårt grått "somdessaoehörtstoraplåtformeratthängapvägg"från Grafitgrå
kontra
mjukt grått "somdessahärligastatyer"från min Saras love warriors










































...något som inte förändras är vår runda boll till hamster
hennes otroliga begär efter julgott
har nu fullständigt spårat ur
hon greppar allt det fina med sina små flinka händer och vips är det inne i munnen
mycket underhållande
vore hon inte en gammal dam som snart går vidare så skulle jag hejda framfarten 
menvadfasen
hon måste ju få njuta detta lilla oerhört korta liv på jorden
och jag ska få njuta imorgon när det bär iväg mot första dansen denna vecka
tjohoo........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar