söndag 7 december 2014

Härligt Julmyseri...& Ingefära för hela slanten...



en pappersrulle som egentligen inte är en pappersrulle


fick jag i kalendern..
mitt hjärta smälter...återigen..
mmm...skapas och pysslas gör det i det Kastmanska hemmet..
somsigbörnärdetsnartärjul
men med min vänstra hand/arm
har i veckor haft en molande värk i högra arm/handled som nu totalt urartat
inte så konstigt som jag håller på
 ..den för ju aldrig vila den stackars lekamen 
hmmm...så nu badar..duttar..dricker..gnor jag in mig i ingefära ..
fantastiskt
nu saknas det bara två vitlökar i öronen så är galenskapen komplett
kvinnan som inte ens tar Alvedon
mmm...varför förstöra sin kropp mer än onödigt 
"jag tackar återigen mina gener för att fått denna oerhört starka/friska kropp"
när man kan läka mycket med de gamla huskurerna
men jag ger det en dag till sen masar jag mig iväg till de vise som skriver ut
min inspiro
 är denna dag när jag hasar runt i mina ohyggligt fula julstrumpor och med en härlig frisk doft av läkeroten 
är glimtar från hemmets vrå
där mina tomtekuddar samsas med franskt linne..sprit/vinhyllan fylls på
 och jag börjar även  tumma lite otåligt på mina målardukar
det börjar ryckas i målarhanden 
men den måste bli frisk till dess 










































































...och mina oerhört tidiga mornar med smäktande jazzig julmusik i öronen..
är fantastiska

tänkte starta en ny tradition med mina vänner Lena och Sara som också är uppe i Ottan
att en julig morgon varje år vid denna tiden gå genom vår stad.. se den vakna upp bakom glittertäcket
hoppa in på hotelbarer som korsar vår väg
dricka oanständigt mycket god glögg  och bli sisådär lagom packade
innan sju på morgonen
fantastiskt
mer fantastiskt är veckan som ligger framför mig
två  härliga danskvällar ser jag fram mot
lucia hos god vän och på Torsdagkväll tar jag mina lintottar under armen och äter julbord
nu är det bara målarhanden som måste bli bra igen
...mer ingefära




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar