tisdag 4 november 2014

Collagemålningar i Högar..Allt blir fint framför regndroppar & Finns det Pussgener...

sädärja...


högar av oljecollagemålningar har legat i arkivlådorna..
sen Höstutrensningen
där gör de ju ingen nytta eller till beskådning
så idag fullständigt nedtyngd av dem åkte jag ut med dem ...
 ut i stora vida världen 
tänkte förengångskull inte ha något öppethus vid advent i år
har varit mycket på sistone och jag kommer efter julskyltningarna ...ta det lugnt
eeeee...nåväl 
lugnt enligt Kastmanska begreppen då..
min lugna inspiro är 
mitt småmysande här hemma där jag varvat med sortera målningar försökt fånga de vackra regndropparna på mina fönster.
.även en undran om det finns något som heter pussgener..
Holly vill bara pussas  och enligt min egen mamma var jag en livsfarligt pussandes liten flicka ..
hmmm ...detta har jag ju faktiskt inte växt ifrån..
härligt
mer pussar år folken  





































































..detta gör jag när jag varvar ned..
ett glas rött 
jazz i lurarna ..verktyg i min hand
mina trägolv håller p att formas..tyngst är köket 
där cmtjocka tjärbeläggningar ska bort
men jag har ingen brådska ..en planka här en annan där
och Holly får fortsätta att inte nudda golv
 ..ända till jul..befarar jag
imorgon 
allas kära Ikea...igen
nu ska det shoppas till julskytningar
sen påbörjar Holly en djurskötarkurs igen..nu i stora blecktornsparken här på söder
vidare till min dans
tjohooo.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar