söndag 5 oktober 2014

Öppet hus till ända..& jag bara ..blablablabla.......

jaha ..ännu ett öppet hus till ända


mmmm...nu innanför nya väggar..
och mycket mindre yta
men det gick ju bra ändå
..nya härliga möten
som berör
det blir en speciell kontakt..speciellt möte mellan målningarna..
ni frågar..hur tänkte du..vad står det 
och jag ...blablablabla
som den egocentriska konstnär jag äro så pratar jag glatt på
rätt in i själendialoger...tycker jag om 
och mottagaren bjuder in mig till sina själsliga levnadsöden..
som berör...rör
och så vill jag skapa och föreviga detta
cirkeln blir sluten
konsten bär vidare känslan..för den vidare
mmm..min inspiro är tacksamheten för att ni kom och tycker om ...det jag gör
och orkar höra när jag glatt malar på 
för ord...tycker jag om
och Holly som sedvanligt sitter utanför dörren..otåligt väntande på de första gästerna..
..för i hennes värld är det ju henne de kommer för att träffa
måhända även hon blir konstnär



















































































efter att försökt tyda vad jag i skapandets kraft skrivit på målningarna och även försökt översätta de ryska ikontavlorna som jag gjorde för x antal år sedan 
blev det dags för 
sedvanlig kvällsrunda till härligt krogbesök
mmmm...nu lägger jag penslarna på hyllan ett tag
för vägg ska upp...inredningsprojekten hopar sig och jag lyfter mina vingar och flyger 
..nu ännu starkare iväg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar