tisdag 7 oktober 2014

Konditoriet Ritorno är snart Hippt..Lassar målningar överallt..Spackling & Champagne hör defenitivt ihop ....

packade och klara

 iväg ska de
mina målningar som inte såldes på öppet hus
tog min lilla älskling under armen och tavlor på ryggen och lassade av på vägen till klappadjurmyskursen igår..
tidiga morgonen idag gick jag min sedvanliga promenad genom ett regnigt Stockholm mot Vasastan
håller på med en lägenhet där ..
och på stråken dit har det blivit att jag går längst Wasaparken och tar min morgonlatte och en nybakt Garbo på konditoriet Ritorno 
där tiden står stilla
känns som att gå in i en annan tidsålder..doften..känslan..
 man slungas tillbaka till ens egen barndom 
det enda som saknas är den tunga inpyrda tobaktäcket som alltid låg över kaffekopparna 
siar om att
 folk snart har tröttnat på allt hippt..själlöst..minimalistiskt..
och dessa kondis kommer vara i ropet måhända på ett annat sätt..
då vi "generationensomtröttnarsåfortpåallt"söker våra rötter
ska bli spännande att följa utvecklingen
min inspiro är 
Spackling och Champagne hör verkligen ihop
djurärfantastisktkul
och
glimtar på tidensomstårstilla ... 























































för tjugo år sedan var jag med Lovisa på samma parklek och gosade med djuren som jag är med Holly 
även på samma konditori sitter jag nu tjugo år senare 
och både ser precis ut som då
..var tvungen att fråga mannen bakom konditoridisken " med stans finaste mustasch"
hur länge han varit där
tjugofem år
mmm.. känns som igår fast det var det en evighet sen
..tiden är så abstrakt..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar