söndag 26 oktober 2014

Höstänglar i Lövhögar..& NU blir det julmarknad på ön...

vilken fantastisk morgon



som sen utvecklades till en härlig solig blåsig dag
på ön
bestämde mig i morse att åka ut för att rensa städa plocka in sommaren och mysa runt..
mmm..helt öde ö"förrutom städning i butiken bredvid" i höstens vackra färger
och som jag slängt
har bett om en stor container så man kan rensa inför nästa säsong..
och samtidigt har jag fnulat på om jag ska vara med på julmarknaden den 6 och 13 Dec.
det kommer vara raukbränning vid keramiken..det kommer vara glöggprovning  på magasinet
..det kan ju bli läckert med marschaller hela vägen och vi får hoppas på snö
så Ja 
julmarknad blir det 
får tvinga Ralf stå i butiken då jag har andra åtaganden
i dessa stressande jultider
så idag har jag  julmyst omkring i butiken och plockat fram istället för ihop mina fina saker
men kommer få åka några gånger för det sista
mys
detta är min inspiro
genom min instagram  


















































...lövänglar är ju även det ett måste när de ligger så läckert röda i högar
mmm..mysig blåsig dag
har vi tömt frysen som var fylld till bredden av glass..fikat upp kakor som snart går ut..druckit upp alla läsk som även de har kort datum 
och 
sänker en varm tanke till Kerstin i butiken bredvid som idag låste nyckeln för sista gången på de trettio år hon varit här
mmm..en epok är slut gör henne och även för oss som inte kommer se henne på somrarna längre..
även jag går i tankar att göra mig av med min oas somhängtmed i mången år
i veckan som kommer går i höstmysets tecken
med start imorgon med
biostund med leon 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar