onsdag 3 september 2014

Tryckeriet Omvandlas..Härliga Gåvor & Komigenförfaan....

hängt upp lite sådär

för att kolla...hur det kommer arta sig
till nästa säsong
blir bra
hittade rejält långa vackra trämurknaderundstavpålar
som nu hänger längst ena väggen i tryckeriet
stålhllorna upp till tak har jag rensat rejält..allt för att få plats med alla hattar och spännande drycker som kommer fylla dem till nästa säsong
kakla gör jag till våren 
även här ska andas industri..butcher ..fast med inslag av flärdensvintagevindar från Paris
allt samsas givetvis av alla slag av kreativa redskap 
otroligt nöjd är jag även för den otroligt fina skolbänken som Holly fick av Godistanten
även jag fick en liten gåva i slag av härlig maffig bok om skulls
mmm..ligger nu här hemma med äkta vara på..
detta är givetvis min inspiro




























































samtidigt håller jag på att göra små fossingsstämplar av Calles lilla pojkes små fötter
som ska pryda namngivsdukarna
blir nog bra det
och den vackraste dörren står utanför tryckeriet och väntar på att få komma hem till Söder
in i nya väggen tillsammans med de allra finaste gamla fönster
blir mycket fint
har även samlat alla kassar jag tryckt med fina små uppmaningar 
komigenförfaaan...kysskysskyssmig..duvetattlivetärkortva..görnågotförh-vete..
och den tacksamma målgruppen är otåliga livsbejakande kvinnor likt moi..som bara väntar att det ska hända något roligt
och ingen dans ikväll
min kropp värker av feber 
så det blir att sjunka ned i mysbiofotöljen och se något som berör själen
försöker ragga upp min äldsta att hänga med
som sig bör


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar