lördag 3 maj 2014

Säsong 2014 äro Öppnad..Fylld med Härligheter & Vi fryser ihjäl även invigning på Grönan







precis vad jag behövde


var ett välkomnande färdigställt middagsbord fullt av kulinariska fröjder..gott vin..tända ljus och en fåtölj med tillhörande fotpall att lägga upp sina arma förfrusna ben
lycka
allt detta efter oerhört hårda kalla vinpinade dagar på ön
Lena förstår av erfarenhet vad som behövs för att göra en hårt arbetande kvinna lycklig 
Tack
mmm...butiken är härmed öppnad..med full fart från första stund
blir alltid förvånad när de stackars turisterna kommer vacklande..förfrusna
in i butiken för att värma sig.men inser till sin förfäran att det är dubbelt kallare inne än ute
men handlar gör de
Tack
tyder på att butiken är fin och inbjudande
ja lite Carolig äro butiken 
nu även fylld av härliga teer med namn som vårkänslor..Stockholm..kärlek..
utvalda kaffebönor och mummsisar i överflöd 
detta är min inspiro ..då jag knappt kunde knäppa några bilder ty mina fingrar har ej tinat ännu
säsongen 2014 äro nu invigd


























































..och givetvis har vi redan gjort Grönan osäker
..
vet inte vem som var gladast jag eller Holly
karusellgalningar som vi äro
mmm..önskar..önskar bara att värmen kommer tillbaka snart
glömmer för varje år hur jäkla kallt rått det är i början av säsongen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar